Nauczyciel jako mediator i negocjator.
Ilość godzin: 12 godzin dydaktycznych
Cel szkolenia:
Doskonalenie umiejętności diagnozowania i planowania działań wychowawczo-profilaktycznych szkoły w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oświatowego
Adresaci:
Nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy zatrudnieni w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
Ramowy program:
- Konflikt jako szansa na rozwój i pozytywną zmianę - nowe spojrzenie na konflikt.
- Rodzaje i istota konfliktów
- Osobisty styl rozwiązywania konfliktów- autodiagnoza
- Mediacje i negocjacje jako forma pomocy w porozumiewaniu się ludzi i rozwiązywaniu spraw spornych
- Zasady mediacji, jej przebieg i procedury
- Warunki stosowania mediacji w rozwiązywaniu konfliktów
- Sesja mediacyjna - kroki mediacji na bazie wybranych sytuacji
- Tworzenie szkolnych kół mediacyjnych – zasady organizacji